Jelenleg EDIT és ELTEfind verzióváltást végzünk, emiatt a honlapon hivatkozott dokumentumok egy része ideiglenesen elérhetetlen lehet.
Megértésüket köszönjük!

Élen a könyvtárak között – Minőségbiztosítás az ELTE könyvtáraiban

A Magyar Minőség Társaság elektronikus folyóiratának a 2021/5. számában részletes cikk jelent meg Bergmann Krisztina, Dr. Kulcsár Szabó Ernőné Gombos Annamária, Kálóczi Katalin és Vajda Zsuzsanna szerzőségével Élen a könyvtárak között – Minőségbiztosítás az ELTE könyvtáraiban címmel.

Az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSZ) 2018-ban nyerte el az Emberi Erőforrások Minisztériuma által adományozott „Minősített Könyvtár” címet a 2008-ban megkezdett minőségfejlesztési projekt eredményeként. Az ELTE földrajzilag és szervezetileg széttagolt könyvtárainak munkatársai, alulról jövő kezdeményezésként, a minőségfejlesztés módszereit választották a könyvtári tevékenység megújítása és a szolgáltatások fejlesztése eszközéül. A kialakult, együttműködő szervezetben, az Egyetemi Könyvtári Szolgálatban a tudás és a jó gyakorlatok megosztása olyan erőforrást jelentett, mely alapjává vált a szolgáltatások folyamatos fejlesztésének és a közös szakmai működésnek.

Az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálata elkötelezett az Eötvös Loránd Tudományegyetem küldetésnyilatkozatában megfogalmazott stratégiai célkitűzések megvalósítása, a folyamatos minőségfejlesztés és a kiemelkedő eredmények elérése iránt, ezért 2020 februárjában pályázatot nyújtott be az Elkötelezettség a Kiválóságért tanúsítvány (Comitted to Excellence Validation) megszerzése céljából az EFQM magyarországi szervezetéhez, a Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesülethez. A pályázat sikeres teljesítése után, Magyarországon első könyvtárként az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat részesült az EFQM „Elkötelezettség a Kiválóságért” tanúsítványában.

Az írás a szervezet minőségfejlesztés terén szerzett tapasztalataiba, minőségirányítási rendszerébe és a közösen elért eredményekbe enged betekintést. Az EKSZ könyvtáraiban a minőségbiztosítás azonban sosem csupán papírmunka, hanem olyan módszer és eszköztár, mellyel maguk a munkatársak tudják kijelölni a szervezet fejlesztésének, működésének, a szolgáltatások javításának céljait, hozzájárulva a minőségkultúra és a kiválóságra való törekvés széleskörű elterjedéséhez.

A teljes cikk a Magyar Minőség elektronikus folyóirat cikkei között olvasható.

Illusztráció szerzője, forrása:
https://quality-mmt.hu