K21 év végi beszámoló nap az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltárban

Az ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár Tanácstermében az év utolsó beszámoló napját rendezte meg az Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSZ) K21 Minőségirányítási Koordinációs Bizottsága, melynek keretében a résztvevők összegezték a 2017. év eredményeit.

A K21 Minőségirányítási Koordinációs Bizottság hét munkacsoportja az eredmények tekintetében rendkívül sikeres évet zárhatott. A Minősített Könyvtár címre való pályázat tükrében megtörtént az önértékelés végrehajtása és kiértékelése. Az eredményekről a Könyvtári Tanács tagjai, valamint az ELTE-karokon dolgozó dékánok is részletes tájékoztatást kaptak. Kialakításra és elfogadásra került az EKSZ könyvtáraira vonatkozó HR-stratégia, melynek köszönhetően az álláspályázatok kiírásakor, elbírálásakor egységes szempontrendszer áll a könyvtárvezetők rendelkezésére.

Az EKSZ tájékoztató könyvtárosai ügyfélszolgálati tréningen, a minőségügyi felelősök szakmai továbbképzéseken vettek részt a nyári időszakban. Folyamatban van a minőségügyi jelentés, illetve a Minősített Könyvtári pályázat előkészítése.

A Könyvtári Tanács által az idei év nyarán elfogadott tizenkilenc kulcsfolyamat leírása befejeződött, és a folyamatábrákkal kiegészítve feltöltésre került az EDIT-repozitóriumba. A partnerkapcsolatok nyilvántartására újonnan kialakított webes felület és felhasználóbarát rendszer áll rendelkezésünkre. Folyamatosan közzétesszük eredményeinkkel és eseményeinkkel kapcsolatos híreinket, illetve archiváljuk a médiamegjelenéseket is. Az EKSZ Kommunikációs stratégiája alapján rendszeresen tájékoztatjuk belső- és külső partnereinket a K21 munkacsoportjaiban folyó minőségfejlesztési tevékenységről és a releváns információkról.

A fenntarthatóság és a környezettudatos szemléletmód terjesztése jegyében a zöld könyvtári fejlesztések témakörében szakmai napot szerveztünk. Könyvtáros Café programsorozatunkban könyvtárosaink külföldi tapasztalataikat és a hazai könyvtárakban is hasznosítható jó gyakorlatokat osztották meg egymással.

A hallgatói igény- és elégedettségmérés alapján kiderült, hogy a könyvtárosaink munkájával, a tájékoztatással és a könyvtáraink szakirodalommal, jegyzetekkel, oktatási segédletekkel és az olvasótermi állománnyal elégedettek. A portál akadálymentes felületének tesztelése sikeresen befejeződött, a jövőben szorosabb együttműködést tervezünk a Fogyatékosügyi Központtal.