EDIT ügyintézés

Az ELTE Digitális Intézményi Tudástár (EDIT) az egyetemen keletkező tudományos vagy oktatási célú elektronikus dokumentumok tárhelye, archívuma, mely perzisztens digitálisobjektum-azonosító révén biztosítja az állandó hozzáférést, a több szempontú visszakereshetőséget, ezzel növelve a dokumentumok láthatóságát.

Az Egyetemi Könyvtár Oktatás és Kutatástámogatási Osztály kijelölt munkatársa az EDIT intézményi adminisztrátoraként koordinálja a kari EDIT-adminisztrátorok munkáját, átfogó szakmai támogatást nyújtva számukra az intézményi repozitórium használatával kapcsolatban:

  • jogosultságok kiosztása, új gyűjtemények létrehozása;
  • dokumentumok feltöltési folyamatainak koordinálása, a gyűjteményekbe feltöltött tételek ellenőrzése és jóváhagyása;
  • az egyetemi repozitóriumi tartalomkezelés támogatása és szakmai koordinációja;
  • adatkonverziók előkészítése és végrehajtása, a különböző forrásokból származó adatok egységes, szabványos formátumú tömeges betöltésének előkészítése;
  • az EDIT-tel kapcsolatos statisztikai adatok biztosítása;
  • az EDIT használatáról, a feltöltési és adminisztrációs folyamatokról szóló képzések tartása.

A feltöltésekhez kapcsolódó részletes folyamatleírás a repozitóriumban érhető el.

Az EDIT-hez kapcsolódó szolgáltatásokról részletesebb információ az Egyetemi Könyvtár honlapján érhető el, központi tájékoztatást az editadmin@lib.elte.hu e-mail címen nyújtanak munkatársaink.

Illusztráció szerzője, forrása:
AI