Pénteken 21 órától várhatóan szombat hajnali 1 óráig online katalógusunk és mobil WebAppunk karbantartási munkálatok miatt nem lesznek elérhetőek. A hétvége további részében, a munkálatoktól függően, szakaszos leállások előfordulhatnak majd. Megértésüket köszönjük!

Minőség – az olvasókért

Az idei évben az Egyetemi Könyvtári Szolgálat (EKSZ) tagkönyvtárai közösen megpályázzák a „Minősített Könyvtár” címet. A sikeres pályázatra való felkészülés keretében a könyvtárosok értékelik a vezetés, a stratégia és tervezés, az emberi erőforrások, a folyamatok, a partnerkapcsolatok, valamint az elért eredmények alapján az EKSZ könyvtárainak működését.

A Könyvtári Tanács K21 Minőségirányítási Koordinációs Bizottsága a 2016. és 2017. évben több dokumentum felülvizsgálatát és aktualizálását végezte el. Megújult a panaszkezelést leíró szabályzat, a Szabályzat a nem megfelelő minőségű szolgáltatások javításához, elkészült az EKSZ Minőségirányítási Kézikönyv új verziója és az új kommunikációs stratégia. A Bizottság tagjai alapos előkészítő munka eredményeként kidolgozták a könyvtárak 2016 és 2020 között érvényes könyvtári stratégiáját, és újrafogalmazták az EKSZ küldetését, és jövőképét.

Elkezdődött a szervezeti önértékelés folyamata is, amelynek keretében az EKSZ Önértékelő munkacsoportja a Könyvtári Közös Értékelési Keretrendszer alapján megvizsgálja és értékeli a vezetés, a stratégia és tervezés, az emberi erőforrások, a folyamatok, és a partnerkapcsolatok, valamint az elért eredmények alapján az EKSZ könyvtárainak működését.

 A Minősített Könyvtár cím megpályázásának előkészületeiben az egyetem több mint 40 könyvtárosa vesz részt.

A minőségi működés kritériumainak teljesítése azt jelzi, hogy a könyvtárak folyamatosan törekszenek szolgáltatásaik fejlesztésére, javítására, az olvasók, használók és saját munkatársaik elégedettségének növelése érdekében.

Az új dokumentumok az EKSZ-portál Rólunk menüpontjában is elérhetőek.